محققان آمریکایی دریافتند که زدن دو ماسک در جلوگیری از گسترش COVID-19 بهتر عمل می کند

3مارس 2 021- محققان دریافتند استفاده از دو ماسک به جای یک ماسک برای جلوگیری از شیوعCOVID-19 ، بهتر است.

تیمی از محققان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می گویند که افزایش دو برابری محافظت از صورت تا 92.5٪ از تماس با ذرات ویروس کرونا جلوگیری می کند.

اما، علی رغم این یافته های جدید، آنها به افراد پوشیدن همزمان دو ماسک صورت را توصیه نکرده اند.

در عوض، این سازمان متذكر شده است كه روش های دیگر، مانند گره زدن کش ماسك جراحی برای اطمینان از بهتر فیت شدن آن بر روی صورت، نیز می تواند در جلوگیری از گسترش ویروس موثر باشد.

آنها همچنین گفته اند كه كودكان هنگام حضور در مكانهای عمومی باید ماسك بزنند، قانونی كه در انگلیس تصویب نشده است، زیرا سازمان ​​بهداشت عمومی انگلستان استفاده از ماسک را برای افراد زیر 11 سال لازم ندانسته است.

دکترRochelle Walensky ، مدیر CDC گفت: این داده های تجربی، گایدلاین های قبلی CDC را تقویت می کند. در گایدلاین های قبلی توصیه شده بود که هر فرد 2 ساله یا بالاتر، باید هنگام حضور در بیرون از خانه یا حضور در میان جمعی که با آنها زندگی نمی کنند، از ماسک استفاده کند.ما همچنان توصیه می کنیم که ماسک ها باید دو یا چند لایه باشند، بینی و دهان را کاملاً بپوشانند و کاملاً در نواحی کنار بینی و کناره های صورت فیت باشند تا فضایی در این مناطق باز نماند.

دکتر والنسکی گفت: گزارش CDC به منظور ارائه ی توصیه های رسمی به مردم نیست، بلکه صرفاً به راهنمایی های فعلی استفاده از ماسک، اضافه می شود.

دکتر جان بروکس ازCDC ، افزود: اولین چالش این است که تعداد بیشتری از افراد تا آنجایی که ممکن است ماسک بزنند و سپس برای کسانی که ماسک می زنند، به آنها کمک کنیم تا از ماسک زدن بهترین بهره را ببرند.

آزمایش CDC محدودیت هایی داشت، زیرا در این تحقیق، مردان دارای ریش و موی صورت و کودکانی که صورت آنها کوچکتر است، بررسی نشده اند.

در انگلستان، استفاده از ماسک و پوشش صورت در اکثر فضاهای سربسته در مکانهای عمومی ضروری است، مگر اینکه کسی به دلایل پزشکی معاف شود.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/mar/american-researchers-find-double-masking-better-prevents-covid-19-spread.html